YTP:n syyskokous ja -seminaari pidettiin 10.11.2016 Helsingissä

YTP:n sääntömääräinen syyskokous kokosi kymmenkunta jäsenyritysten edustajaa Helsinkiin. Syyskokouksen jälkeen pidettiin seminaari ajankohtaisista asioista. Seminaarissa, joka järjestettiin yhteistyössä Lexia Asianajotoimiston kanssa, oli jäsenyritysten lisäksi mukana myös muita yksityisen puolen jätehuollon toimijoita; noin 40 henkeä.
Syyskokouksessa valittiin liitolle uusi hallitus ja uusi puheenjohtaja.

Uutena puheenjohtajana 1.1.2017 aloittaa Kuusakoski Oy:n yhteiskuntasuhteiden johtaja Risto Pohjanpalo. Puheenjohtajan toimikausi on kaksi vuotta.

Uusia hallituksen jäseniä ovat Ekokemin toimitusjohtaja Jani Lösönen ja Delete Finlandin maajohtaja Tommi Kajasoja.

Seminaarissa ”Kohti toimivia markkinoita jätealalla” TEM:n ylitarkastaja Tarja Sinivuori-Boldt kertoi ”Hankintalain uudistuksesta: Muutokset ja niiden tavoitteet”. Kansanedustaja Harri Jaskari antoi katsauksen hankintalain eduskuntakäsittelyyn. ”Jätelain kilpailuongelmista sekä KKV:n roolista nyt ja jatkossa” kertoi Kilpailu- ja kuluttajaviraston tutkimusjohtaja Martti Virtanen. Lisäksi EU, kilpailu- ja julkiset hankinnat -praktiikan vetäjä Mika Oinonen, Lexia Asianajotoimistosta, luennoi otsikolla ”Miten puutut jätealan kilpailuongelmiin?”.

Seminaarin luentomateriaalit:

AINEISTOT