PS Processing Oy YTP:n jäseneksi

PS Processing Oy on Laitilassa toimiva kierrätysalan yritys, joka on erikoistunut Styrox-jätteen keräykseen ja jatkokäsittelyyn uusioraaka-aineeksi. Palveluun kuuluu hiilijalanjäljen laskenta kierrätykseen toimitetusta styroxista. Yritys onkin palkittu vuoden 2014 Ympäristötekona Varsinais-Suomessa.
Yrityksen tuotannosta tällä hetkellä suurin osa menee vientiin mm. Kiinaan, Saksaan ja Espanjaan. Tavoitteena on tulevaisuudessa jatkojalostaa kaikki kerätty materiaali kotimaassa. Toiminnan kehittäminen koko maan kattavaksi verkostoksi on tavoite, jota auttaa tiivis yhteistyö jätealanyritysten kanssa. Muun muassa tämän vuoksi PS Processing Oy halusi liittyä mukaan YTP:n toimintaan. Verkostojen laajentamiseksi ja hyvien kontaktien löytämiseksi yritys osallistui myös Kiertotalouden Kasvu Open -kilpailuun, jossa se eteni aina finaaliin asti.

PS Processing Oy:n toimitusjohtaja Jarno Helistölä kertoo yrityksen saaneen viimeisen vuoden aikana hyvää julkisuutta. Kiinnostusta on ollut, vaikka styrox onkin materiaalina erittäin haastavaa kierrätettävää keveytensä takia. Esimerkiksi tämän vuoden tavoite 600 tonnia kerättyä styroxia tarkoittaa yli 1200 rekka-autollista styrox-laatikoita. Kuutioita saadaan siis kerättyä merkittävästi pois sekalaisen jätteen joukosta.