Porin Suomi Areena: Kierrätysyhteiskunnan ja kiertotalouden julkilausuman lanseeraus

Kierrätysyhteiskunnan ja kiertotalouden julkilausuma lanseerataan Porin Suomi Areenassa 15.7.2014. alkaen klo 14, Kauppakeskus BePopissa. Tervetuloa seuraamaan keskustelua ja rakentamaan kanssamme kiertotaloutta!
Suomi etsii uusia tapoja menestyä tulevaisuuden resurssipulasta kärsivässä maailmassa. Tarvitsemme uusia työpaikkoja, innovaatioita ja yritystoimintaa hyvinvointiyhteiskunnan turvaamiseksi ja luonnonvarojen säästämiseksi. Tiedämme, minne pitäisi päästä, mutta tarvittavia askeleita ei ole vielä otettu.

Suomella on käytössä tarvittavat resurssit, suunnitelmat, teknologia, osaaminen ja taloudelliset edellytykset. Uudistukseen pitää saada mukaan kaikki osapuolet ihmisistä yrityksiin ja kunnista etujärjestöihin. Käytännön työ tulee aloittaa välittömästi.

Tätä uudistusta pohtimaan koottiin koalitio, jonka työskentelyyn osallistui keväänaikana yli kolmekymmentä yritysten, kansalaisjärjestöjen ja julkisen vallan edustajaa. Työn tuloksena syntyi julkilausuma ja sitä tukeva erillinen kiertotalouden reseptikirja toimenpide-ehdotuksineen, jonka sisällön pohdintaan osallistui Suomen parhaita jätteiden ja kierrätyksen asiantuntijoita eri sektoreilta.

Julkilausuman teemoista ja reseptikirjan toimenpideideoista keskustelevat tapahtumassa:

Ympäristöministeri Ville Niinistö
Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Arto Satonen
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen
Toimitusjohtaja Tatu Rauhamäki, YTP ry
Yhteiskuntasuhdejohtaja Jorma Mikkonen, Lassila&Tikanoja
SDP:n eduskuntaryhmän edustaja (auki)

Tilaisuuden juontaa Kirsi Salo.

Lisätietoja: Kohti kierrätysyhteiskuntaa – millä eväillä?