Peruskorjattuun Eduskuntataloon automaattinen jätesiirtojärjestelmä

Kiinteistöjen logistiikkaratkaisujen markkinajohtaja Ecosir Group Oy toimittaa Eduskunnan peruskorjauksen yhteydessä automaattisen biojätesiirtojärjestelmän. Eduskunnan biojätteet kulkevat siististi ja hygieenisesti putkistoja pitkin parantaen näin kiinteistön turvallisuutta, logistiikkaa ja hygieniaa.

Kiinteistöjen logistiikkaa kehittävät automaattiset jätteen putkisiirtojärjestelmät ovat lisääntymässä merkittävästi. Logistiset tuotot ja elinkaariedut ovat merkittävimpiä tekijöitä asiakkaiden päätöksissä. Ecosir Group sai toimeksiannon Eduskuntatalon peruskorjaukseen kilpailutuksen kautta.
”Suurimpia tulevaisuuden ongelmia ja haasteita ovat henkilöstön riittävyys, työhyvinvointi ja kasvavat kustannukset. Perinteiset ihmisvoimin toteutettavat logistiset jäteratkaisut lisäävät liikuntaelinsairauksia, tuottavat epämiellyttävää hajua ja levittävät bakteereja. Tähän meillä on tarjota ratkaisu”, toteaa Ecosir Groupin myyntipäällikkö Veli-Jussi Penttilä.

Järjestelmän avulla saavutetaan merkittäviä henkilöstön, hissikapasiteetin ja neliötehokkuuden säästöjä, sekä edistetään työhyvinvointia. Ecosir Group toimittaa tilauksen vv. 2015-2018.

”Olemme Suomessa yli 20 vuoden kokemuksella toimiva selvä markkinajohtaja kiinteistöjen jäteratkaisuissa. Järjestelmiämme löytyy useista kymmenistä Yliopisto- ja keskussairaaloista, terveyskeskuksista, tehostetuista hoivayksiköistä, koulutus- ja ravintokeskuksista, sekä puolustusvoimilta. Meillä on parhaillaan yli kymmenen kohdetta rakenteilla, ja tilaus- sekä tarjouskantamme ovat merkittävässä kasvussa”, toimitusjohtaja Mauri Leponen sanoo.

Ecosir Group on johtava toimija Cleantech- toimialalla ja erityisesti kiinteistöjen sivuvirtojen, kuten jätejakeiden ja pyykkien, siirtojärjestelmissä. Toiminta on merkittävässä kasvussa niin kotimaassa kuin myös ulkomailla. Ecosir Groupilla on laaja partneriverkosto valituilla markkina-alueilla ympäri maailmaa, muun muassa Malesiassa, Tanskassa ja Lähi-idässä. Kansainvälinen partneriverkosto antaa paikallista tukea eri kohdemaissa.

Ecosir Group Oy raportoidaan Panostaja Oyj:n osakkuusyhtiönä. Panostaja Oyj (PNA1V) on julkinen pörssiyhtiö listattuna NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.

Lisätietoja:
Mauri Leponen