Muista ilmoittautua 25.3. YTP webinaariin Uusiomateriaalien markkinat-keräyksestä kiertotalouteen

Ohjelma on valmis ja mukaan on ilmoittautunut jo reilut 260 henkeä. Tule sinäkin linjoille! Webinaari on maksuton.

Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry järjestää 25.3. klo 12-15 webinaarin, jossa keskustellaan uusiomateriaalien kysyntään vaikuttavista tekijöistä. Suomessa ja EU:ssa kiertotalouden sääntelyssä pääosassa ovat lajittelumääräykset. Kiertotalouden käytännön toteutumisen kannalta avainkysymys on, syntyykö kerätylle materiaalille markkinat ja saadaanko uusioraaka-aineet tehokkaasti käyttöön.

Klo
12.00 Webinaarin avaus, valtiosihteeri Kimmo Tiilikainen

Markkinatalouden valjastaminen kiertotalouden toteuttamiseen, johtokunnan puheenjohtaja Pertti Korhonen, Business Finland

Kiertotalouden edistäminen ja jäteverotus, johtava asiantuntija Jutta Laine-Ylijoki, FCG Finnish Consulting Group

Tuottajavastuun rooli materiaalien hyödyntämisessä, toimitusjohtaja Juha-Heikki Tanskanen, Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy

Uudet digitaaliset ratkaisut kiertotalouden kirittäjinä, liiketoiminnan kehitysjohtaja Marko Aaltio ja varatoimitusjohtaja Timo Huhtala, Europress Group Oy

13.30-13.40 Tauko

13.40 Keräyspaperin asema raaka-aineena, ilmasto- ja kiertotalousjohtaja Riikka Joukio, Metsä Group

Uusiomateriaalit terästeollisuudessa, kierrätysliiketoiminnan johtaja Marko Mäkikyrö, SSAB Europe Oy

Muovien kiertotalous joustopakkausteollisuudessa, Chief Sales and Marketing Officer Ari-Pekka Pietilä, Amerplast Ltd.

Vähähiilinen rakentaminen, kehityspäällikkö Elina Virolainen, YIT Oyj

14.50 Päätössanat, YTP:n puheenjohtaja

Muutokset mahdollisia.

Ilmoittautumiset