Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry

YTP on kiertotalouden ja kierrätysteollisuuden vaikuttaja, jonka jäsenet tarjoavat käytännön ratkaisuja materiaalien kierrättämiseen ja kiertotalouden vauhdittamiseen.

Olemme kierrätysteollisuuden toimialajärjestö, joka edistää kiertotalousmarkkinan kasvua ja tuo yhteen alan toimijat. Uskomme, että hiilineutraali kiertotalous tuottaa kilpailuetua suomalaisille yrityksille.

dan-dimmock-sNwnjxm8eTY-unsplash

Valvomme jäsentemme etuja vaikuttamalla alan lainsäädäntöön ja päätöksentekoon sekä nostamalla yhteiskunnalliseen keskusteluun kiertotalouden tärkeitä teemoja.

Lue lisää toiminnastamme

basketball-2258650_1920

Edustamme merkittävää osaa suomalaisen materiaalikierrätyksen toimijoista. Jäsenemme ovat hiilineutraalin kiertotalouden edelläkävijöitä erityisesti kierrätyksen, jätehuollon, purkamisen, teknologian sekä koulutuksen ja konsultoinnin saralta. Jäsenyritystemme yhteenlaskettu liikevaihto on 1,1 miljardia euroa.

Tutustu jäseniimme

shane-rounce-1ZZ96uESRJQ-unsplash

Yhdessä olemme enemmän, joten toimimme aktiivisesti erilaisissa verkostoissa tavoitteidemme edistämiseksi. Olemme Kemianteollisuus ry:n ja Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n jäsen sekä osa alan kansainvälistä verkostoa.

Tutustu verkostoomme

YTP:n arvot

Yhteistyökykyinen – Rakennamme kiertotaloutta yhteistyössä jäsenten ja sidosryhmien kanssa. Olemme luotettu ja haluttu yhteistyökumppani.
Vastuullinen – Korostamme vastuullisuutta jäsentemme toiminnassa. Edistämme jäsentemme säädösten mukaista toimintaa, turvallisuutta ja harmaan talouden torjuntaa.
Suunnannäyttäjä – Edistämme innovatiivisia ja tehokkaita ratkaisuja. Vaikutamme ennakoiden toimintaympäristöön. Tuomme asiantuntemusta laajasti toimialan käyttöön.