Delete vahvistaa purku- ja saneerausliiketoimintaansa Ruotsissa

Delete on ostanut purkuun ja saneeraukseen keskittyneen CL Miljö AB:n Norrköpingistä. Yrityskaupan myötä Delete työllistää yli 700 henkeä Suomessa ja Ruotsissa ja yltää vuositasolla noin 130 miljoonan euron liikevaihtoon. YTP:n jäsenyritys tähtää Pohjoismaiden suurimmaksi teollisuudelle ympäristöpalveluja tähtääväksi yritykseksi.
Kaupan myötä Deleten tarjonta Ruotsin markkinalla vahvistuu erityisesti asbesti- ja muiden haitta-ainepurkujen sekä teollisuuden palveluiden osalta.

– Kasvamme nopeasti ja vakaasti kohti tavoitettamme olla Pohjoismaiden johtava teollisuuspuhdistus- ja purkupalveluita tarjoava yritys, kertoo Delete Group Oy:n toimitusjohtajaJussi Niemelä.

– CL Miljön toimipisteet Norrköpingissä, Tukholmassa ja Göteborgissa ovat maantieteelliseltä sijainniltaan myös strategisesti tärkeitä meille laajentuessamme, lisää Niemelä yrityskaupan merkityksestä.

Viimeisen viiden kuukauden aikana Delete on ostanut jo kolme ruotsalaisyritystä – AB Sprängsotningin, MITABin ja CL Miljön – jotka vahvistavat Deleten tarjontaa ympäristöpalveluissa. Kaikkia näitä yrityksiä yhdistää yrityskulttuuri, jonka kulmakiviä ovat työturvallisuus, ympäristöasiat ja laatu.

– Pidämme erityisen tärkeänä näitä toiminnan kulmakiviä, kun etsimme sopivia yrityksiä osaksi Deleteä. Toimimme kestävän kehityksen periaatteiden mukaan ja toimintaamme ohjaa myös jatkuvaan parantamiseen tähtäävät arvot – koskaan ei voi olla liian valmista, summaa Jussi Niemelä Deleten tapaa toimia.

– Toimintamme kulmakivien kautta haluamme myös lisätä alan arvostusta. Deleten tavoitteena on olla Pohjoismaiden paras teollisuudelle ympäristöpalveluja tarjoava yritys, ja olla asiakkaidemme mielestä halutuin ympäristöpalvelujen tuottaja ja kumppani, päättää Niemelä.

Lisätietoja: Deleten tiedote