YTP_Webinaari 25.3.2021_banner_1400x171 vaalea (002)

25.3.2021 YTP:n webinaari "Uusiomateriaalien markkinat-keräyksestä kiertotalouteen"

Webinaarissa keskustellaan uusiomateriaalien kysyntään vaikuttavista tekijöistä. Suomessa ja EU:ssa kiertotalouden sääntelyssä pääosassa ovat lajittelumääräykset. Kiertotalouden käytännön toteutumisen kannalta avainkysymys on, syntyykö kerätylle materiaalille markkinat ja saadaanko uusioraaka-aineet tehokkaasti käyttöön.

Webinaari on maksuton.

OHJELMA

Klo
12.00 Webinaarin avaus, valtiosihteeri Kimmo Tiilikainen

Markkinatalouden valjastaminen kiertotalouden toteuttamiseen, johtokunnan puheenjohtaja Pertti Korhonen, Business Finland

Kiertotalouden edistäminen ja jäteverotus, johtava asiantuntija Jutta Laine-Ylijoki, FCG Finnish Consulting Group

Tuottajavastuun rooli materiaalien hyödyntämisessä, toimitusjohtaja Juha-Heikki Tanskanen, Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy

Uudet digitaaliset ratkaisut kiertotalouden kirittäjinä, liiketoiminnan kehitysjohtaja Marko Aaltio ja varatoimitusjohtaja Timo Huhtala, Europress Group Oy

TAUKO

13.40 Keräyspaperin asema raaka-aineena (tbc)

Uusiomateriaalit metalliteollisuudessa, kierrätysliiketoiminnan johtaja Marko Mäkikyrö, SSAB Europe Oy

Muoviteollisuuden puheenvuoro, Chief Sales and Marketing Officer Ari-Pekka Pietilä, Amerplast Ltd.

Vähähiilinen rakentaminen, kehityspäällikkö Elina Virolainen, YIT Oyj

14.50 Päätössanat, YTP:n puheenjohtaja

Muutokset mahdollisia.

ILMOITTAUTUMISET:
Ilmoittautumiset webinaariin tehdään tiistaihin 23.3. klo 12 mennessä seuraavan linkin kautta: https://q.surveypal.com/YTP-webinaari-25.3.2021-ilmoittautumislomake

LISÄTIEDOT:
Webinaarin sisällöstä Otto Lehtipuu